Sol•licitud col•lectiva de millors bonificacions a l’IBI 2021 per l’autoconsum elèctric

Des de la Unió de Veïns hem emprès una sol·licitud col·lectiva pels socis que han instal·lat darrerament plaques fotovoltaiques per l’autoconsum elèctric. Hem demanat que s’apliquin, ja en el 2021, les noves bonificacions de l’IBI aprovades per l’Ajuntament de Cerdanyola en el Ple del 30 d’octubre del 2020 (topall de 500€ de bonificació anual durant 5 anys. Fins ara era de 330€ per 3 anys).

Sembla que hi ha risc de que no es tinguin totes les aprovacions administratives necessàries i no s’apliquin les noves bonificacions fins a l’any 2022. Hem pensat que fent una sol·licitud col·lectiva tindrem més possibilitats de que s’apliquin les bonificacions millorades.

Hem fet una instància a la Diputació de Barcelona, que gestiona el cobrament dels IBIs i una altra a l’Ajuntament de Cerdanyola, perquè quedi constància i ens donin suport.

Us romandrem informats tan aviat com rebem una resposta. Esperem que també serveixi per aquells veïns que s’ho han instal·lat i nos es van apuntar a la nostra sol·licitud col·lectiva.

Solar panel on a red roof

Participa al “Quinto telemàtic” 2020

Organitzar el Quinto al local del Club Bellaterra era ja una tradició per la Unió de Veïns. Però aquest any, malauradament, no ho podrem fer. Tot i així, volem animar-vos a participar al Quinto en línia que organitza Cal Temerari de Sant Cugat.

  • El quinto serà online i es podrà seguir a través del canal de Youtube de Cal Temerari. Aviat facilitaran l’enllaç on poder seguir i participar en el quinto a través de les seves xarxes socials.

  • Les dates són el 25 (Nadal) i el 26 (sant Esteve) de 19:00h a 23:00h
  • Han creat cartrons virtuals que podreu descarregar-vos gratuïtament, amb un codi unipersonal que us permetrà picar quinto sense duplicats, l’enllaç a la descarrega també el publicarem uns dies abans del quinto. Descarrega els cartrons aquí.

  • Amb la descàrrega dels cartrons, vénen unes instruccions sobre com funcionarà el joc i com procedir si has de picar quinto.

  • Els premis seran tots de comerços locals de Sant Cugat. Els podreu anar a recollir amb el DNI/NIE de la persona guanyadora al local.

Per últim, si voleu sortir a totes les pantalles, podeu enviar memes o vídeos divertits (d’un minut aproximadament) fent Quinto o explicant com us aneu preparant per fer el quinto online. Podeu enviar els vídeos a través del correu electrònic de Cal Temerari o a les xarxes socials, que us deixem a continuació.


Twitter: @Quinto_StQ

Instagram: @quinto.santcugat

Mail: quinto@caltemerari.cat

Us animem a seguir-los a les xarxes socials on aniran actualitzant la informació i els detalls a mesura que s’apropin les dates, i podreu seguir l’actualitat quintil!

AMB COVID O SENSE, PICAREM QUINTO SEMPRE!

L’Assemblea de socis dona suport total a Junta Directiva

El passat 30 de novembre 2020 es va celebrar, via telemàtica, l’Assemblea General Ordinària de la Unió de Veïns. El Secretari de la Junta Directiva, Miquel Seriola, va donar inici a la reunió amb la benvinguda i el desig de salut per a tots els assistents. Tot seguit, va procedir a la lectura de l’acta de la darrera assemblea. A continuació, el president de la UvB, Josep Mª Riba, va prosseguir amb l’exposició de la memòria de l’exercici en curs, la previsió de tancament econòmic d’aquest any, el pla d’accions previst i el pressupost pel 2021, així com la ratificació de la Junta Directiva. Tot va ser aprovat per unanimitat i, finalment, es va passar als precs i preguntes.

Entre els molts temes que es van tractar, cal destacar, les activitats que s’han fet durant aquest any per potenciar l’autoconsum a Bellaterra. Ha tingut una gran acollida. Es parla de que més de 50 famílies han instal·lat plaques fotovoltaiques i s’han passat a l’autoconsum durant aquest any.

Un altre tema a destacar és l’avançament que s’ha fet amb el projecte del Parc natural del Torrent de la Bonaigua: la proposta es va presentar a l’alcalde de l’Ajuntament de Cerdanyola, l’ Il·lm. Sr. Carlos Cordón Núñez i la resposta ha sigut molt positiva. Actualment, estem a l’espera de que surtin els ajuts de l’AMB.

També cal ressaltar, la proposta de modificació urbanística presentada per la UvB a l’EMD i a l’Ajuntament de cara a la modificació del PGM pel nou PDU (Pla Director Urbanístic de l’AMB). Un PDU que es voldria aprovar a finals de 2021.

Es va lamentar que al final no es pugui disposar del 1er pis de l’estació dels FGC per fer-hi l’arxiu de Bellaterra. Per un costat, va haver-hi una interposició de l’EMD que va demanar preferència per fer-hi una Biblioteca i, per altre banda, FGC ha estudiat les resistències del edifici i ara diu que son deficients.

Així mateix, es va presentar el nou servei “Més a Prop”, que a banda dels grans projectes, pretén  potenciar també els assumptes de proximitat i curt termini. Per dur-lo a terme es compta amb la gestora Ares Mir.

Amb una correcta participació donat que, entre assistents directes del ZOOM i delegacions de vot, vàrem ser més de 20 socis, va quedar clausurada l’Assemblea anual de 2020.

La UvB incorpora el seu nou servei “Més A Prop”

Des del passat mes de setembre, la Unió de Veïns de Bellaterra compta amb una nova gestora i periodista, l’Ares Mir, que duu a terme el nou servei Més A Prop. Aquesta labor, que emprenem amb molta il·lusió, consisteix a atendre les inquietuds dels socis i adreçar-les a l’Ajuntament de Cerdanyola i/o EMD i/o demés administracions i entitats, per tal de mirar d’obtenir una resolució favorable pels veïns i anar de mica en mica, millorant Bellaterra en tots els aspectes.

A banda de la voluntat de treballar per grans projectes, com ara el Parc del Torrent de la Bonaigua i la modificació del Pla General Metropolità (l’anomenat PDU), tots dos vinculats al macro-projecte “Bellaterra + sostenible 2030“, la UvB vol tenir més cura amb els assumptes de més proximitat i curt termini. L’objectiu és estendre-ho a totes les zones i grups veïnals de Bellaterra on hi hagi problemàtiques rellevants.
Tot seguit, podeu veure l’anunci que s’ha publicat al mitja Bellaterra Diari.

La UvB es reuneix amb l’Ajuntament de Cerdanyola per la problemàtica de les escombraries

El dilluns 9 de novembre es va celebrar, via telemàtica, una reunió amb l’Ajuntament de Cerdanyola per tractar la problemàtica de la gestió de la recollida d’escombraries a Bellaterra. En la reunió hi van participar el sr. David González, Regidor delegat responsable de l’àrea de competència de Relacions Institucionals amb l’EMD de Bellaterra, la sra. Eulàlia Mimó, regidora d’Urbanisme i Espai Públic i 3 persones més de la seva àrea. Per part de la UvB, la sra. Margarita Torrent, sòcia que va enviar la carta juntament amb 18 veïns mostrant la seva preocupuació per dita problemàtica, el president, Josep Mª Riba, la vocal, Susana Hospital, i la nova gestora, Ares Mir.

La UvB va exposar el tema de les bosses de residus vegetals/orgànics que queden sense recollir, quan abans de la pandèmia es recollien. L’Ajuntament va comentar que amb el confinament hi ha hagut un excés de bosses i s’ha hagut de tornar a la norma on diu que és només una bossa. A més a més, ens van informar que ja havien fet, feia un temps, un augment en les hores de la jornada de recollida (de 7 a 9 i mitja hores al dia).

Algunes de les alternatives que es van plantejar davant la problemàtica van ser: la possibilitat d’incrementar el compostatge, apel·lar a la responsabilitat cívica de cada veí i l’opció de treure les bosses progressivament durant la setmana (recordem que els dies de recollida de l’orgànic són els dilluns, dimecres i divendres, una bossa per dia i sense màxim de mida).

Per tal de vetllar per la neteja dels nostres carrers, la UvB demanarà a l’EMD que la seva brigada de jardineria de l’Espai Públic s’encarregui de recollir les escombraries descontrolades i que els Agents Cívics informin aquells veïns que deixen bosses al carrer quan encara no toca la seva recollida.

Tanmateix, l’Ajuntament no va descartar estudiar una possible millora en el proper contracte que s’adjudiqui i incloure 2 bosses en lloc d’1 pel que fa a les restes vegetals/orgànics. Des de la UvB anirem fent un seguiment, juntament amb l’EMD, i anirem informant.

Excel•lent participació en la sessió informativa sobre l’autoconsum

El passat dilluns dia 2 de novembre a les 19:30h via telemàtica va tenir lloc la sessió informativa sobre l’autoconsum elèctric a Bellaterra organitzada per la Unió de Veïns amb la participació de més de 20 socis.

En aquesta sessió informativa, que s’engloba dins del projecte Bellaterra + sostenible 2030, hi van participar els professionals del Col·lectiu Solar, el Sjoetd Gaastra, i d’Hola Luz, l’Adrià Bové, qui van donar a conèixer la seva valoració. A més a més, es van poder escoltar les opinions i experiències dels socis que ja tenen instal·lacions fotovoltaiques en les seves llars, que totes eren molt positives.

Al finalitzar totes les intervencions, es va obrir un torn de debat per tal que aquells altres socis interessats, i que estaven plantejant-se i valorant la instal·lació de plaques fotovoltaiques en les seves llars, poguessin obtenir una resposta als seus dubtes i inquietuds.

Alguns dels aspectes que més es van repetir en la sessió van ser que era una alternativa sostenible de futur, que contribueix a un notable estalvi en la factura de la llum i que era una de les millors inversions que es podia fer en les nostres cases, entre d’altres.

Els socis poden veure la gravació de la sessió, enviant un correu electrònic a info@unioveinsbellaterra.cat

Val la pena passar-se a l’autoconsum fotovoltaic

La Unió de Veïns organitza una nova sessió informativa per impulsar l’autoconsum elèctric a Bellaterra. Aquest cop però, la sessió telemàtica serà només per a socis.

Aquesta sessió informativa que s’engloba dins del projecte Bellaterra + sostenible 2030, i tindrà lloc el dilluns 2 de novembre a les 19:30 h per via telemàtica. Els socis rebran per mail i/o whatsapp l’enllaç del ZOOM per poder accedir a la reunió. Es podran escoltar les opinions i vivències d’altres socis que ja tenen instal·lacions fotovoltaiques a les seves llars. I , a més a més, coneixeran la valoració d’experts de Col·lectiu Solar i Hola Luz.

Al finalitzar les intervencions, s’obrirà un torn de debat per tal que els interessats puguin expressar els seus dubtes i preguntes. Un dels objectius d’aquesta sessió informativa és també donar a conèixer aquesta alternativa sostenible als socis i explica’ls-hi com ser un bon auto-consumidor elèctric i estalviar a la factura de la llum.

Si vols participar en la reunió però encara no ets soci de la Unió de Veïns, fes-te’n clicant aquí

Aportem el nostre “gra d’arròs” al Banc dels Aliments

El Condis de Bellaterra acull la donació feta per la Unió de Veïns de Bellaterra, per cumplir amb el propósit solidari del Concurs de Paelles i Fideuàs Confinades, celebrat en les dates que hagués tocat fer la Festa Major. Va haver-hi 25 xefs i unes 250 persones participant-hi.

El passat dimecres 23 de setembre, el president de la Unió de Veïns, Josep Maria Riba, i el secretari de la Junta Directiva, Miquel Seriola, van fer la donació de 25 kg. d’arròs, 25 l. d’oli i 25 pots de sofregit de tomàquet, que aniran destinats al Banc d’Aliments. L’acte va ser també presenciat per la nova gestora de la Unió de Veïns, Ares Mir, i l’Eva, de l’equip del supermercat Condis de Bellaterra.

Aquest any, la Unió de Veïns té l’objectiu de conscienciar a la població dels greus problemes provocats per la pandèmia, especialment en el segment de població més vulnerable. Per aquest motiu, ha aprofitat la celebració del Concurs de Paelles per contribuir amb aquesta petita acció solidària per tal d’ajudar els més necessitats.

Excel·lent participació en el Concurs de Paelles i Fideuàs Confinades

Durant aquesta primera setmana de setembre del 2020, ha tingut lloc el primer Concurs de Paelles i Fideuàs confinades de Bellaterra. Una manera diferent de celebrar aquesta tradició, adaptant-nos a la nova normalitat i a les mesures de seguretat decretades pel Govern.

En aquesta iniciativa impulsada per la Unió de Veïns han participat finalment 25 xefs que, des de casa i en grups reduïts de màxim 10 persones, han enviat fotografies i vídeos de les seves paelles, de com les preparaven i les gaudien.

Diverses entitats, empreses i persones de Bellaterra han fet arribar a la Unió de Veïns paraules d’agraïment per haver organitzat aquest concurs alternatiu, donar suport al comerç i restauració local, i fomentat la cohesió veïnal, a més a més de no haver renunciat a aquesta bonica tradició.

El diumenge 6 de setembre es van sortejar entre els participants els 10 vals de 25€ per gastar en els comerços i restaurants de Bellaterra

El diumenge 6 de setembre a la tarda es va celebrar el sorteig de 10 vals de 25€ entre els participants del Concurs.

Aquests vals es podran utilitzar fins al 15 d’octubre en els diferents comerços i restaurants de Bellaterra indicats en el mateix dors del Val. D’aquesta manera, la Unió de Veïns vol ajudar a l’economia local a refer-se de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Acció Solidària

D’altra banda, aprofitant la celebració d’aquest Concurs, la Unió de Veïns també té l’objectiu de conscienciar dels greus problemes provocats per la pandèmia, especialment en el segment de població més vulnerable.

Per això es farà una compra al CONDIS de Bellaterra de 25Kg d’arròs, 25 litres d’oli i 25 pots de sofregit que es lliuraran al Banc dels Aliments.

Els guanyadors dels 10 vals de 25€ han estat per les paelles/fideuàs següents:

Arroç Señorito Pepis
Atxísssss!
Corona Negre
La Chamaquita
La Gamba Confinada
Paella confinada en casa
Paella Pirata
Paella que s,agarra
Tots Parents
Vallgorvirus
Guanyadors dels Vals regal.

A més a més, per l’esforç en atrezzo i decoració i la seva activa participació en el ZOOM del sorteig, es lliurarà 2 Vals més a les paelles “La parrala” i “Paella rubinenca”.

Globalment, es tracta d’una nova experiència que ha contribuït a omplir una mica la gran buidor de no haver pogut celebrar una Festa Major normal.

La Unió de Veïns organitza un Concurs de paelles i fideuàs telemàtic

A causa de la crisis sanitària de la COVID-19, aquest any, l’EMD de Bellaterra va decidir  no celebrar la Festa Major. Com ja vàrem expressar en el seu moment, des de la Unió de Veïns hem defensat que algunes accions telemàtiques, sense riscos sanitris, es podia mira d’organitzar. Per això, hem impulsat un concurs de paelles i fideuàs confinades. Des de casa i amb grups de màxim 10 persones, de l’entorn de confiança.

Una manera diferent de celebrar aquesta bonica tradició del nostre poble.

Inscriu-te al concurs

FINAL Concurs de paelles Xarxes

Com es pot participar en el concurs?

Per l’edició d’enguany els participants s’hauran d’apuntar prèviament a través del següent formulari: https://docs.google.com/forms/d/1diODHzzFE5IuD7hzIE4Yop5jejmhX6vGRfRjo-F5VgM/edit.

El període d’inscripcions serà del dia 1 de setembre fins el dia 6 de setembre a les 13h.

Després, tindran fins el dia 6 de setembre a les 16h per enviar un WhatsApp al telèfon 647 51 45 48, amb fotografies i/o vídeos. Es recomana un màxim de 4 fotografies i/o 2 vídeos d’una duració no superior als 2 minuts.

Quins seran els premis?

El dia 6 de setembre a les 19h es sortejaran 10 VALS de 25€ entre els participants.

Es podrà seguir per ZOOM i s’utilitzarà una aplicació digital per sortejos aleatoris. El sorteig estarà sota la supervisió del Secretari de la Unió de Veïns de Bellaterra, que vetllarà per la correcció de sorteig.

Sorteig Concurs Paelles Confinades
Hora: 6 sep 2020 19:00h

Unirse a la reunión Zoom
https://zoom.us/j/91883565160?pwd=cjN1MHYwdjRhS09LZm5XVlpML21OUT09

ID de reunión: 918 8356 5160
Código de acceso: 171583

Els resultats es publicaran a la web de la Unió de Veïns, a partir del dilluns 7 de setembre, així com una selecció de les fotos i vídeos dels participants.

Quan es podran utilitzar els premis?

Els vals seran lliurats als guanyadors abans del 15 de Setembre i es disposarà d’un mes per utilitzar-los ens els comerços i restaurants de Bellaterra. Per tant, no més enllà del 15 d’Octubre.

Acció solidària

Aquest any, la Unió de Veïns també té l’objectiu de conscienciar del greus problemes provocats per la pandèmia, especialment en el segment de població més vulnerable.

Per això farem una compra al CONDIS de Bellaterra de tants lots de 1Kg d’arròs, 1 litre d’oli i un pot de sofregit, com participants hi hagi hagut.

Un cop comprat al CONDIS de Bellaterra, es farà arribar al Banc dels Aliments.

Podeu consultar les bases del concurs aquí: